Cari Nota Dengan Cepat...!

Saturday, December 15, 2012

Awek Melayu Malaysia

Sepanjang bulan November-Disember ini, penulis banyak menonton filem-filem Melayu. Kebanyakan filem ini penulis menonton seorang diri memandangkan ramai kawan penulis kurang gemar menonton filem Melayu.  Antara filem tersebut ialah Istanbul Aku Datang, Pontianak VS Orang Minyak, Sepah The Movie, Strawberi Cinta dan Lagenda Budak Setan 2 Katrina.

Dalam banyak-banyak filem tersebut, bagi penulis yang betul-betul berpuas hati ialah Istanbul Aku Datang dan Lagenda Budak Setan 2 Katrina. Filem ini memperlihatkan keseriusan pembuat filem tersebut untuk menghasilkan filem yang berkualiti. Manakala filem-filem lain bagi penulis hanya untuk mengisi masa lapang. Filem-filem jenaka seperti Sepah The Movie dan Pontianak VS Orang Minyak tidaklah terlalu lawak namun masih mampu membuatkan penulis ketawa. Kebanyakan filem ini menggunakan awek-awek Melayu hot sebagai pelaris dan penyeri filem. Antara awek Melayu hot tersebut contohnya ialah Anzalna, Lana Nordin, Yana Samsudin dan Maya Karin.

Sebenarnya, di laman web Youtube terdapat banyak video Melayu dan filem pendek yang begitu menghiburkan namun menyelitkan beberapa mesej yang positif dan sinis. Sebagai contoh video di bawah dan telah menjadi sebutan pengguna internet sebelum ini. Jadi, selain daripada menonton filem di pawagam atau televisyen, anda boleh menonton video Melayu atau filem pendek di Youtube sebagai hiburan. Hanya taip di hujung jari!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...